Maximaliseer de waarde van je website en focus op conversie

Converterende website
12 april 2021

Converterende websites, hypertargeting, neuromarketingtechnieken, begrippen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord en die je misschien nu al in de war brengen. Het zijn allemaal marketingtermen waarmee jij het meeste waarde uit je website kan halen. In dit artikel lees je meer over deze begrippen.

Converterende website

Een converterende website is een website die websitebezoekers stuurt naar jouw gewenste doel. Bijvoorbeeld door de juiste teksten, kleuren en call-to-actions te gebruiken. Niet alleen zal dit klanten aantrekken maar het zal er ook voor zorgen dat zij iets willen kopen waar jij hen naar stuurt. Een converterende website is een aantrekkelijke website die juist gebruikt maakt van de marketing van nu. Marketing is altijd al iets geweest waarbij je goed moet kunnen inzien hoe mensen denken en wat hen motiveert om iets te doen. Door gebruik te maken van psychologie en gedragswetenschap kan je dit nog effectiever waarmaken.

Hypertargeting

Om mensen naar jouw website te leiden zijn er tientallen mogelijkheden en kanalen, maar dit zijn niet altijd de juiste mensen voor jouw website. Om een zo specifiek mogelijke doelgroep te bereiken is het belangrijk om gebruik te maken van hypertargeting. Dit is een zeer specifieke marketingtechniek om jouw doelgroep te bereiken. Door vooraf data te verzamelen kun je kenmerken van je doelgroep onderscheiden en specifiek die doelgroep naar je website of landingspagina sturen.

Neuromarketingtechnieken

Een andere manier om de doelgroep naar jouw website te krijgen is het gebruik maken van neuromarketingtechnieken. Dit is een combinatie van neuro-onderzoek, wat je brein uitvoert, en marketing. Hier zijn heel veel verschillende technieken voor, die bewijzen dat mensen vaak specifieke dingen herkennen. Door onderzoek hiernaar te doen, of onderzoek hiervan te gebruiken, kun je je website aanpassen op wat mensen herkennen. De meest voorkomende neuromarketingtechnieken zijn facial coding en eyetracking. We leggen deze hieronder voor je uit.

1. Facial coding

Facial coding is  een techniek waarbij de gelaatsuitdrukkingen van mensen worden geïnterpreteerd om zo emoties te bepalen. Welke emotie wordt geassocieerd met welk gezicht. Denk hierbij dus goed na over wat voor gevoel jouw website moet uitstralen.

2. Eyetracking

Bij Eyetracking worden de oogbewegingen gevolgd van mensen. Dit laat zien wat mensen het eerste opvalt. Naar welk deel van de website zullen ze het eerst kijken? Is dit ook wat ze meteen zal aantrekken? Denk hier goed over na. Hierbij spelen kleuren, lettertypen, lettergrootte, afbeeldingen en details een grote rol. Door te onderzoeken: waar kijkt men het eerste naar? Kun je je website zo maken dat precies dat wordt gezien dat gezien moet worden. Het is meteen duidelijk voor klanten wat de boodschap is en ze worden gestuurd om aan te schaffen of uit te voeren wat jij wil en waarvan jij denkt dat dit het beste voor hen is. Wat natuurlijk uiteindelijk het doel is.

Maak gebruik van “de nieuwe” marketingtechnieken

De bovenstaande ‘moeilijke begrippen’ blijken toch niet zo moeilijk. Vanzelfsprekend wil iedereen een converterende website. Hiervoor kan je gebruik maken van “de nieuwe” marketingtechnieken, hypertargeting en neuromarketing. Je kunt het internet zelf gebruiken om je eigen website beter te maken. Kijk naar wat er op het internet wordt uitgevoerd en wat mensen aantrekt. Implementeer de conclusies vervolgens in je eigen website en maak gebruik van de juiste technieken.

Wil je graag een converterende website?

Neem gerust contact met ons op.

Bedrijfslogo ontwerpen

Bedrijfslogo ontwerpen

Proberen, tekenen, ontwerpen, uitvoeren (falen) en herhalen. Dat zijn de stappen die voor de...